Vanilkové rohlíčky 2021



 

Každý rok je to s náladou na pečení cukroví jinak. Někdy mě popadne chuť upéct devatero druhů podle starých kuchařských knih, jindy se nemohu dopracovat ani k tomu, abych nakoupila máslo a cukr, nezbytné suroviny pro téměř každý druh cukroví. Záleží na tom, jaký pro mě byl celý rok, jak dopadá bilance plusů a minusů a jestli mi předvánoční třeštění způsobuje bolest, nebo radost. Jak to je letos? Upekla jsem jenom vanilkové rohlíčky.

VLÁČNÉ VANILKOVÉ ROHLÍČKY
 
Suroviny:
 
230 g hladké mouky
50 g moučkového cukru
na špičku jedlé sody 
150 g změklého sádla
50 g mletých jader vlašských ořechů
50 g mletých mandlí
2 žloutky
na špičku strouhané citronové kůry
vanilkový cukr + moučkový cukr na obalení


Postup:

  • Prosátou mouku smíchejte s cukrem a sodou. Do směsi udělejte důlek. 
  • Vložte do něj změklé sádlo a žloutky. 
  • Zapracujte zbývající ingredience a těsto nechte přes noc v lednici. 
  • Druhý den rozdělte těsto na několik stejnoměrných dílů a vyválejte dlouhé válce o průměru 2 cm. 
  • Z nich ukrajujte kousky velké jako palec, dlaní je rozválejte na váleček, konce zahněte a vytvarujte do měsíčku. 
  • Pečte do růžova, asi 15-18 minut při 180 °C. 
  • Ještě teplé obalujte rohlíčky ve směsi vanilkového a moučkového cukru.

Pečete letos s větším elánem než já?

Pak vyzkoušejte: 

Cukroví s čajem matcha

Cukroví z rodinného receptáře

Italský vánoční dezert panettone

Španělský věnec roscón de reyes
 

Komentáře

Oblíbené příspěvky