Štítky

aronie (1) asie (2) bazalka (1) Befana (1) bešamel (4) bez černý (1) bolognese (1) brambory (3) bruschetta (3) bylinky (3) caponata (1) castagnole (1) cestování (1) crostata (1) cuketa (7) cukroví (2) čaj (2) čekanka (2) červená řepa (1) čokoláda (2) detoxikace (1) dezert (16) dolce vita (2) domácí likér (2) drobenka (3) Dýně (5) fazole (1) fazolky (1) fíky (1) focaccia (1) gnocchi (1) granita (1) grappa (1) grissini (1) Houby (7) hrušky (1) humr (1) cheesecake (2) chléb (7) chobotnice (1) chřest (5) Itálie (31) jablka (1) jahody (3) jaro (3) jehněčí (1) juglon (1) karamelizovaná cibule (1) kaštany (1) klíčení (1) koblihy (1) koláč (10) kompot (1) kopřiva (1) králík (1) kuře (4) kuskus (1) kvásek (6) květák (2) kynuté těsto (7) lasagne (1) léto (9) lilek (2) luštěniny (4) mák (1) marmeláda (2) maso (3) masopust (4) máta (1) matcha (4) minestrone (2) moře (3) oběd (1) olivy (1) omáčka (1) Ořechovice (1) ostružiny (1) ovoce (3) panettone (1) parmezán (2) paštika (1) pesto (3) pizza (1) plody moře (2) podzim (8) pohanka (2) polévka (13) pomazánka (2) předkrm (3) příroda (2) pučálka (2) radicchio di Chioggia (1) rady (1) ragú (2) rajčata (5) rajčatová omáčka (1) rakytník (1) rebarbora (1) regionální kuchyně (1) restaurace (4) Restaurant Day (3) rostlinné mléko (1) ryby (3) rýže (3) salát (9) semínka (1) slané pečivo (2) slaný koláč (2) slaný nákyp (1) slávky (1) sójové maso (1) sušenky (2) syrová strava (1) šípky (2) Španělsko (2) šťáva (1) štrúdl (1) těstoviny (7) tiramisu (1) Topinambury (1) Toskánsko (3) třešně (1) tuňák (1) václavky (1) Vancouver (1) Vánoce (6) vatikánský chléb štěstí (1) vegetariánské jídlo (47) Velikonoce (1) vývar (2) zavařování (1) zelenina (9) zelí (1) zima (3) zmrzlina (3)

sobota 9. července 2011

Hurá, rostou!


Houbařská horečka mě postihuje hned zjara, jakmile doufám (bláhově), že bych mohla narazit na první májovky. Na přelomu května a června už nedočkavě podnikám dlouhé turistické túry, přičemž neuroticky odskakuju ze značených tras do mlází a křovin s nadějí na nějakou tu zapomenutou houbičku, která vyrostla jen pro mě. Nic. Červenec mi dává naději, vždyť znalci tvrdí, že houby začínají růst právě teď. Už druhou sobotu jsem strávila v lese - minulou v Brdech a dnes pro změnu v Klánovicích a přiznám se bez mučení, že patřím k lenošivým houbařům, kteří vyrážejí do lesa hezky po obědě kolem jedné hodiny se svačinou v baťohu a kávou v termosce. Už minulý týden jsem našla hrstku hub (klouzky a růžovky), bylo na rizoto a dneska jsem byla ještě úspěšnější: je nejen na rizoto, ale i na lasagne a na kulajdu. A co teprve v srpnu či září... nemůžu se dočkat až houby zavařím, usuším nebo zlikviduju jakýmkoliv jiným vhodným způsobem :)



Suchohřiby, růžovky, minihříbeček v popředí, který jsem našla v mraveništi a ukradla ho nepříčetným mravencům :) vpravo kotrč - v atlasu hub má tři vidličky a musím říct, že když jsem ho vařila, voněl jako maso


No není překrásná, muchomůrka růžová :)



Tenhle krasavec seděl se spoustou příbuzných hnedle u cesty...



A nemůže chybět recept na houbové lasagne:


300 g vaječných lasagní
100 g hub
2 stroužky česneku
hrst hladkolisté petržele
200 g mozzarelly
50 g parmezánu
50 g strouhanky
sůl a pepř
olivový olej
máslo
250 g bešamelové omáčky

V hluboké pánvi rozehřejte olivový olej a oříšek másla. Přidejte česnek a nechte ho zezlátnout, poté ho vyndejte. Přihoďte houby nakrájené na plátky, osmahněte je ze všech stran, osolte, opepřete a přidejte hrst nasekané petržele. Poté do houbové směsi vmíchejte předem připravenou bešamelovou omáčku a nechte krátce probublat. I když používám předvařené lasagne a na obalu se výslovně uvádí, že se nemusí vařit, já je stejně do horké vody na minutu ponořím. Poté je vyndám a rozložím na čistou utěrku. Větší pekáček vymažte máslem a vysypejte strouhankou, na dno nalijte sběračku houbové omáčky. Položte první vrstvu lasagní, zalijte houbovou omáčkou, poklaďte plátky mozzarelly a zasypejte strouhaným parmezánem. Tímto způsobem vrstvěte lasagne, omáčku, a mozzarellu, dokud všechny ingredience nespotřebujete. Závěrečnou vrstvu posypejte vydatně parmezánem a strouhankou a rozložte na ní plátky másla. Dejte zapéct na půl hodiny do předem vyhřáté trouby při teplotě 180 °C. Než budete lasagne podávat, nechte je půl hodinky ustát mimo troubu. Mozzarella se zatáhne a lasagne budou krásně kompaktní. Dobrou chuť :)

16 komentářů:

  1. A já zrovna včera četla článek, jak letos nerostou ;) (ale asi to bude jen tou jižní Moravou :)

    OdpovědětVymazat
  2. No jasně, že rostou! Už před dvěma týdny donesl strýček houby na bramboračku :-) Navíc poslední týden bylo přes den vedro a téměř každý den prší. Tak to by bylo, aby nebyly! :-))) Miluji sbírání hub. I když v mém případě je to spíš hledání - na mne by musely ty houby mávat :-)))
    No a Tvé lasagne? Jedna báseň!
    P.
    :-)

    OdpovědětVymazat
  3. A dokonce v Klánovicích? Jen aby se to moc nerozkřiklo :)
    To budu muset prověřit i "náš" les...aspoň na kulajdu kdyby byly!

    OdpovědětVymazat
  4. @Ája: legendární pan Smotlacha říkával, že rostou vždycky a všude, jen je člověk musí umět najít :) Ale u mě je to o náhodě :)

    OdpovědětVymazat
  5. @Papaja: Já miluju sbírání čehokoliv, asi se ve mně ozývá nějaký prehistorický pud sběračky plodů :) Jojo, tento způsob léta zdá se mi poněkud nešťastným :) nicméně pro houby příhodným :)

    OdpovědětVymazat
  6. @vilemina: takže příští sobotu v Klánovicích :)))

    OdpovědětVymazat
  7. Já věděla, proč jsem ty lasagně zapoměla na Chalupech, přece už za týden začíná dovolená, houby porostou a já tyhle houbové vystřihnu k obědu. Píšu si jen o parmezán sms sestře, kupuje ho na Smíchově u své práce a vždy má obavy z výřečného pana prodavače. Prý by od něj koupila i zlaté tele.

    OdpovědětVymazat
  8. och, mňam, tie lasagne vyzerajú neksutočne:) neviem sa dočkať, kedy aj my nazbierame nejaké tie huby hubovaté :) ďakujem za krásnu inšpiráciu!

    OdpovědětVymazat
  9. Houby miluje celá naše famiglia. Vypadá to moc hezky, a určitě do něčeho houbového taky půjdu. :-) Minulý týden jsem zkoušel Parmigianu dle Vaší bezva knížky, a bylo to mňam, mňam! Pár fotek s komentářem jsem hodil i na svůj blog (www.pepato.eu), tak můžete juknout. P.

    OdpovědětVymazat
  10. A zase prší! Radost mám jen proto, že hub bude zase o něco víc :-) U nás se to hemží liškami, těch jsem viděla v cizím košíku nejvíc :-) Já zatím tolik štěstí neměla, ale nevzdávám to.

    OdpovědětVymazat
  11. U nás panuje houbařský paradox - děti baví jezdit na houby, ale pak je nejedí! Takže je u nás každoročně smaženice na chuť a zbytek se suší. Pak mele a nenápadně strká dětem do jídla!

    OdpovědětVymazat
  12. Hurá pro srpnový Apetit, nemít odběr novinek na FB, tak se to snad nedozvím :-D!
    Těším se.

    OdpovědětVymazat
  13. Evi, dakujem za výborný recept na lasagne ( a keby len na ne :)) i za úzasnú knihu Ríkal si ti amo!
    http://archaa-slavka.blogspot.com/2011/09/bella-italia-rikal-si-ti-amo-evy.html?showComment=1315169994885#c4650677873717455164
    slavka

    OdpovědětVymazat
  14. Slávko, rádo se stalo - tenhle recept je tak strašně jednoduchý, že jsem vůbec pochybovala o tom,jestli ho mám na blog umístit. Ale v jednoduchosti je krása - a to je i základ italské kuchyně :) Děkuju ti moc za úžasný příspěvěk na tvém blogu - jsi fenomenální kuchařka - tvoje výtvory vypadají straaaašně italsky :)) Brava, brava, brava!

    OdpovědětVymazat
  15. Evi, vdaka, v italskej kuchyni nadalej pokracujem,pastu by som jedla najradsej kazdy den a poviem ti, vôbec nepriberám!! :-D Posielam pozdravy z Mníchova!paaa

    OdpovědětVymazat
  16. Slávko, myslím, že nezbývá než souhlasit se Sophií Lorenovou, která řekla: Za všechno, co na mě vidíte, vděčím špagetám. :))

    OdpovědětVymazat