Salát s fenyklem od farmářů

Konečně přišlo moje nejoblíbenější období - léto. A nemám ho ráda jen kvůli tomu, že je k dispozici obrovský výběr sezonní zeleniny a ovoce.
Když se podívám do slunce, trhám jahody nebo pozoruju hladinu řeky, naplní mě dobrý pocit, protože léto je plné rozvyprávěných příběhů. A kromě toho v létě ráda chodím na farmářské trhy na Spořilově. U nenápadných stánků člověk často objeví poklady přírody. Nedám dopustit na lojovité brambory od pana Zemana nebo na jeho farmářské kuře. Na podzim u něj pravidelně objednávám husu. U jiného stánku mě zásobují kysaným zelím a nedávno jsem objevila skvělé kimči. Rozhlížím se kolem a vždycky toužím přinést do kuchyně něco nového. Tentokrát mi padl do oka mladý fenykl. Bulvy měl ještě drobné, zato nať předlouhou. Fenykl se dá využít úplně celý, jak jsem kdysi popsala v jednom z prvních článků na tomto blogu.

Salát s fenyklem, polní okurkou, rajčaty a sýrem stilton
4 porce, příprava: 15 minut




Ingredience:

2 mladé fenykly
3 malé polní okurky
10 cherry rajčátek
50 g sýra stilton (můžete nahradit jiným sýrem s modrou plísní)
10 bazalkových lístků

Dresink s citronovou kůrou

3 lžíce olivového oleje extra panenského
čerstvě vymačkaná šťáva a ostrouhaná kůra z 1/2 citronu
1 lžička medu od českého včelaře
sůl a čerstvě mletý pepř

Fenykl zbavte vnějších tuhých a okoralých částí, odkrojte řapíky. Otrhejte jemnou nať. Odkrojené části nevyhazujte, ale schovejte si je pro další použití. Výborně se hodí například do zeleninového vývaru.

Pomocí mandolíny nakrájejte fenykl a okurku na tenké plátky. Rajčátka rozpulte.

Na dresink promíchejte všechny ingredience a přidejte polovinu nasekané fenyklové natě.

Plátky fenyklu, okurky a poloviny rajčat rozložte na velký servírovací talíř a zakapejte dresinkem.

Ozdobte zbývající fenyklovou natí a na povrch rozložte plátky sýra stilton. Posypte lístky bazalky a podávejte.



Komentáře

Oblíbené příspěvky