Zelňáky na výlet

Na výlety chodím ráda celý rok, ale v létě s ještě větší radostí. Připravit ráno svačinky je pro mě zábava a když stihnu upéct něco slaného na cestu, jsem ještě spokojenější. Mohou to být jen obyčejné grissini, pikantní koláč s karamelizovanou cibulí, slaný štrúdl s dušenou čekankou nebo jihočeské zelňáky. Ať vytáhnu na výletě z batohu cokoli, vždycky všechno chutná minimálně o 100 % lépe než doma!





Zelňáky jsem poprvé ochutnala v pekárně v jihočeské Kaplici. Byly vláčné díky sádlu a chutnaly neopakovatelně, tak jak má chutnat pravá regionální pochoutka.

Jihočeské zelňáky
Na 4 velké plechy

250 g hladké mouky
100 g polohrubé mouky
1/2 sáčku sušeného droždí
300 g kysaného zelí, nejlépe od maminky
100 g mletých škvarků
2 lžíce sádla
sůl, pepř
1 lžička českého kmínu (ten nejlepší, jaký jsem kdy ochutnala, jsem koupila od soukromého zemědělce Vladimíra Tláskala - moje zkušenost, nikoli placená spolupráce. Zajímejte se o to, odkud pochází suroviny, které používáte, protože máte možnost si zvolit, jestli podpoříte anonymní korporaci nebo drobného podnikatele.)
1 lžička hrubé mořské soli

Postup:

V míse smíchejte oba druhy mouky se sušeným droždím. Zelí vymačkejte a nakrájejte. Přidejte škvarky, rozpuštěné sádlo, sůl a pepř podle chuti. Vypracujte těsto, přikryjte ho čistou utěrkou a nechte 1 hodinu kynout na teplém místě.

Těsto rozdělte na třetiny a každou rozválejte na placku silnou 1 cm. Kulatým tvořítkem vykrájejte kolečka a ta naskládejte na plech vyložený pečicím papírem.

Povrch posypte kmínem a mořskou solí.

Pečte 30 minut v troubě vyhřáté na 180 °C.



Komentáře

Oblíbené příspěvky